Inne zastosowania gamedev'u

Trafiłem niedawno na bardzo ciekawą prezentację na TED, omawiającą projekt BumpTop Desktop - nowatorskie podejście do organizacji pulpitu. Dodanie trzeciego wymiaru, prostej fizyki i ciekawej mechaniki odmienia sposób w jaki użytkownik może korzystać z komputera. Staje się on bliższy intuicji i - co ważniejsze - uczuciom i stylowi życia użytkownika. Możliwości dzisiejszego sprzętu komputerowego są na tyle duże, że systemy podobne do BumpTop mogą bez problemów trafić w niedalekiej przyszłości do zwykłych użytkowników. Zamiast modernizować istniejące koncepcje do takiego stopnia, że wsysają ogromne ilości zasobów można spróbować stworzyć coś nowego a niekoniecznie tak ciężkiego. Liczy się pomysł. Zastanawia mnie, jakie jeszcze koncepcje i techniki stosowane przez twórców gier komputerowych można wykorzystać w innych dziedzinach informatyki, łącząc tym samym przyjemne z pożytecznym?