Tworzenie gier na AGH

Jeszcze nie umarłem, czasem zdarzy mi się coś napisać :) . W ostatnim miesiącu na AGH odbyły się dwa seminaria (taka mądra nazwa na wykład) na temat tworzenia gier, zorganizowane przez koło naukowe Glider a prowadzone przez pracowników firmy Reality Pump. Na pierwszym spotkaniu omówiono różne techniki sztucznej inteligencji w grach oraz ich zastosowanie w aktualnie tworzonej przez Reality Pump grze Two Worlds: The Temptation. Drugie spotkanie było ogólnym wstępem w świat tworzenia gier typu retail (dużych produkcji, które trafiają na półki sklepowe). Można było też dowiedzieć się, w którym kierunku mogą rozwijać się początkujący twórcy gier oraz jak i dlaczego zacząć pracę z XNA. Dodatkowym elementem spotkania była prezentacja gry Two Worlds: The Temptation, połączona z sesją pytań. Wykłady te są dla mnie bardzo miłą niespodzianką i z radością informuję, że nie jest to koniec - koło naukowe Glider planuje dalszą współpracę z panami z Reality Pump; na stronie koła niedługo pojawi się ankieta, za pomocą której wybrany zostanie temat kolejnego spotkania. Wszystkich zainteresowanych będę informował o terminach i miejscach, jak tylko się o nich dowiem :). Oczywiście nie wszystko było różowe; pomimo zapewnień, że wykłady są dla wszystkich, choćby minimalne doświadczenie z grami i programowaniem grafiki jest potrzebne, by zrozumieć żargon, którym posługują się prowadzący. Jest to być może 'zboczenie zawodowe', którego wspomniani prelegenci już nie zauważają, ale w wykładzie często pojawiały się angielskie terminy i wyrażenia, takie jak 'raytracing', 'gameplay', 'LOD' czy 'NPC', które skutecznie utrudniły odbiór osobom 'nie z branży'. Podsumowując - wszystkich obecnych i przyszłych game developerów zapraszamy na AGH :).